Hoe bind je je relaties aan je organisatie?

Bij een klant- of relatieonderzoek leidt meten tot weten. Zowel bij klanten alsook aan de leverancierskant. Vandaar dat we spreken van een relatieonderzoek.

Zo gauw je gaat registeren, krijg je inzicht in wat er werkelijk aan de hand is. Hoe eenvoudig ook, want ook een turfbestandje kan al heel verhelderend werken.

Een MarktCheck klant- of relatieonderzoek levert nog meer op: inzichten, trends en verbeterpunten.

\

Zijn je klanten tevreden met je product of dienst? Wat missen ze? Welke waarden binden je klanten aan je organisatie?

\

Hoe waarderen ze jou ten opzichte van de concurrentie? Waarom verlies je klanten aan een concurrent, en vooral: hoe kun je ze terugwinnen?

\

Waar is een andere kansrijke doelgroep of markt?

\

Wat vinden de leveranciers van je aanbestedingsbeleid? Hoe ervaren ze de samenwerking bij het aanleveren van de goederen of diensten? 

\

Hoe waarderen klanten en leveranciers het contact met de verschillende afdelingen van je organisatie?

Wat kunnen we meten?

Allemaal vragen waar MarktCheck je graag bij helpt om ze te beantwoorden. Denk aan een behoeftemeting waarmee je betere ontwikkelprioriteiten kunt stellen, een tevredenheidsonderzoek of een feedbackprocedure. Bij de uitvoering kun je denken aan een (online) enquête, aan face-to-face of telefonische interviews. En vergeet vooral ook de deskresearch niet, waarbij MarktCheck waardevolle informatie opdiept uit bestaande bronnen zoals internet, CBS-gegevens en bestanden.

Vaak gaat het om een combinatie van deze methodes. Zo kunnen klant- en/of marktgegevens die al beschikbaar zijn, informatie opleveren waarmee je de uiteindelijke vragenlijst scherper en minder lang kunt maken. Want hoe korter de vragenlijst, hoe meer kans dat deze helemaal ingevuld wordt.

MarktCheck zet zo’n onderzoek graag voor je op.

Resultaten

De uitkomsten van het MarktCheck klant- of relatieonderzoek ontvang je in een resultatenoverzicht met de gevonden waarden, waarderingsscores en verbeterpunten.

MarktCheck zet zo’n onderzoek graag voor je op.

“MarktCheck werkt zorgvuldig en met grote toewijding”

“Ellen Stokman adviseert op prettige wijze”

“MarktCheck biedt goed onderbouwde verbeterpunten.”

“Wat fijn dat we mogen meedenken!”

Wil je over klant- of relatieonderzoek graag meer informatie?